طرح نوسازی راکتورهای هارد کارخانه دوده صنعتی پارس با هدف بهینه سازی تولید و افزایش رقابت پذیری با نرخ بازده داخلی 28 درصدی و حجم سرمایه گذاری در حدود 83 میلیارد تومان آغاز شده است. این طرح شامل جایگزینی 4 راکتور تولید دوده هارد با راکتور جامبو می‌باشد که منجر به بهبود راندمان تولید و اصلاح ضرایب مصرف مواد اولیه خواهد شد.بکارگیری تکنولوژی روز و قابل دسترس و رقابت پذیر در روند اجرای طرح در اولویت خواهد بود.
اهم دلایل اجرای طرح عبارتند از:
1- تقویت جایگاه رقابتی شرکت با کاهش بهای تمام شده و افزایش راندمان تولید از محل جایگزینی راکتور جامبو در خط تولید محصولات دوده هارد
2- توسعه توان صادراتی شرکت و ایجاد جشم انداز صادرات محصول
3- صیانت از سهم 45 درصدی تاپیکو در صنعت کربن و نقش افرینی موثر در این صنعت
4-  مطلوبیت شاخص های اقتصادی و سود آوری طرح
5- متنوع سازی سبد محصولات شرکت دوده صنعتی پارس با تولید برخی گریدهای خاص محصول دوده
6-  کاهش گازهای آلاینده خروجی از فلر و حرکت به سمت صنعت سبز
7-  امکان استفاده از پتانسیل بازار سرمایه در تامین مالی طرح با توجه به بورسی بودن این شرکت
8- کاهش ضرایب مصرف مواد اولیه و بهسازی مصرف انرژی و افزایش راندمان تولید و کاهش قیمت تمام شده محصول
لازم به ذکر است ظرفیت راکتور جایگزین در حدود 20 هزار تن در سال محصول دوده صنعتی هارد می باشد که متناسب با تنوع محصولات و وضعیت بازار، امکان استفاده بهینه از توان تولیدی این شرکت را فراهم خواهد کرد. با توجه به تصویب اجرای طرح توسط سهامداران و تامین منابع مالی داخلی و وام، فعالیت های اجرایی و عملیاتی آن آغاز شده است. استفاده از توان ساخت و تولید داخل در تامین بخشی از تجهیزات فرآیندی مرتبط با طرح مذکور به عنوان یکی از مزیت های مهم و مورد توجه شرکت دوده صنعتی پارس خواهد بود. مدت زمان اجرای این طرح 24 ماه پیش بینی شده است.
کارخانه دوده صنعتی پارس