دهمین دوره ارزیابی تعالی صنعت پتروشیمی با حضور ارزیابان به مدت سه روز از 11 الی 13 دی 1402 در شرکت دوده صنعتی پارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت دوده صنعتی پارس دهمین دوره ارزیابی تعالی صنعت پتروشیمی در روزهای 11 لغایت 13 دی‌ماه با حضور ارزیابان دبیرخانه جایزه تعالی صنعت پتروشیمی در شرکت دوده صنعتی پارس برگزار گردید.

در مراسم افتتاحیه دوره ارزیابی تعالی که 11 دی‌ماه 1402، در محل دفتر مرکزی شرکت دوده صنعتی پارس برگزار گردید، علی کدخداشهریاری مدیرعامل شرکت دوده صنعتی پارس ضمن خیر مقدم به ارزیابان و حاضرین در جلسه، اظهار داشت: شعار امسال دبیرخانه تعالی مبنی بر رشد تولید با رویکرد تقویت زنجیره تأمین چنان حائز اهمیت است که در سالهای اخیر این موضوع برای شرکت دوده صنعتی پارس، با افزایش ظرفیت تولید، تنوع محصولات و بهبود کیفیت بعنوان یک الویت با سطح بالا در برنامه های خود قرار داده است و تلاش نموده است تا زنجیره تأمین تایر و لاستیک کشور را که یک صنعت راهبردی است، تقویت نماید.

کدخداشهریاری، اهتمام در حوزه نوآوری و خلق ارزش را رویکرد اصلی شرکت دوده صنعتی پارس عنوان کرد و افزود: توسعه روابط با شرکتهای دانش بنیان و ارتقاء سطح خودکفایی و بومی سازی صنایع باید در اولویت باشد و با نگاه پیشرفت پایدار؛ به مقوله تعالی سازمانی نگاه کرد، که این موضوع با به چالش کشیدن وضع موجود و ایجاد تغییر از طریق خلاقیت و نوآوری بدست می آید.

در ادامه احمد گذین مدیر برنامه ریزی راهبردی شرکت دوده صنعتی پارس در خصوص فراهم آمدن این امکان، که بسیاری از شرکت‌ها با ویرایش ۲۰۲۰ مدل تعالی EFQM خود را محک زده و از آن به‌عنوان ابزاری برای اعمال روش‌های نوین مدیریتی استفاده کنند تاکید نمود و افزود: تا رسیدن به نقطه مطلوب کار بسیاری لازم است که البته با اهتمام و تعهدی که در مدیران ارشد و سرمایه های انسانی شرکت دوده صنعتی پارس ایجاد شده، امیدواریم در راستای بهبود فرهنگ سازمانی و استقرار مدل تعالی به نحوی ارزشمند و متعالی حرکت نمایم.

در این ارزیابی حوزه های استراتژی، رهبری و فرهنگ سازمانی، کارکنان، جامعه، مدیریت پروژه، مالی و سهامداران، HSE، مدیریت زنجیره ارزش، مشتریان، شرکا و تامین کنندگان، مدیریت فناوری و نوآوری، مدیریت دانش، مدیریت دارایی فیزیکی و مدیریت عملکرد، بهره وری تولید، بهبود و ریسک و مدیریت انرژی مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

جایزه تعالی صنعت پتروشیمی از سال 1389 به همت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و به منظور توسعه و ارتقاء سطح کیفیت مدیریت در صنعت پتروشیمی آغاز شد. این ارزیابی براساس مدل و الگوی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا EFQM طراحی شده و شرکت ها براساس سطح بلوغ در این ارزیابی شرکت می‌نمایند. پس از جمع آوری اطلاعات توسط ارزیابان، مطالب ارائه شده مطابق با منطقRADAR ،محاسبه و امتیازبندی شده و به دبیرخانه جایزه تعالی صنعت پتروشیمی ارسال می شود؛ دبیرخانه جایزه تعالی صنعت پتروشیمی پس از بررسی گزارش بازخورد و نتیجه حاصل در کمیته داوران، نتیجه نهایی را طی مراسمی اعلام می کند. جایزه تعالی صنعت پتروشیمی هر ساله برگزار شده که تاکنون 9 دوره آن اجرا شده است.

در این ارزیابی، حضور تمامی مدیران در جلسات پاسخگویی و آمادگی بالای پرسنل در ارایه شواهد و دستاوردها مورد تحسین و قدردانی ارزیابان جایزه قرار گرفت.

لازم به ذکر است شرکت دوده صنعتی پارس برای اولین بار است که در فرآیند ارزیابی صنعت پتروشیمی شرکت می نماید.

لینک کوتاه خبر: دهمین دوره ارزیابی تعالی سازمانی