کاربرد انواع گرید ها

 

N550

مقاومت سایشی متوسطی دارد. دارای (انقباض) و تورم بعد از قالب گیری کم می باشد. قابلیت ارتجاعی نسبتاً بالایی دارد. در بدنه اصلی تایر، در چسب های زیر سازی، در لوله ها، پوشش کابل ها و در برخی موارد دیگر کاربرد دارد.
این نوع دوده، یک سطح و ساختار متوسط و یک سیاهی با اکسترود سریع است. ایجاد حرارت کم، عمر خستگی طولانی، سفتی و استحکام کششی می دهد. برای ترکیبات بدنه در لاستیک‌های مسافری و بسیاری از کالاهای لاستیکی مکانیکی و به‌ویژه در پروفیل‌ها استفاده می‌شود.
خواص تقویتی و ضریب سختی بالا و قابلیت تشکیل سطوح صاف با این درجه باعث استفاده گسترده از این گرید در ساخت قالب ها و ساختارهای داخلی لاستیک ها، اجزای دیوار، لوله ها و شیلنگ ها شده است
رنگ سیاه رنگ با سطح کم، و مقاومت سایشی خوبی ایجاد نمی کند. پایداری ابعادی خوب برای پروفیل های اکسترود شده، شیلنگ ها، تسمه ها، دیافراگم های ترمز و لوله های پلاستیکی دارد…

N660

خاصیت استحکام بخشی متوسطی دارد. این دوده با موارد استفاده بالا می باشد. در تایر گرمای کمی تولید می کند و در تمام الاستومرها کاربرد دارد.
در مقایسه با N-550، گرمای کمتری ایجاد می‌کند، عمر خستگی طولانی‌مدت و قابلیت پردازش خوبی دارد.
برای ترکیبات بدنه در لاستیک‌های مسافری، از جمله لاستیک‌های داخلی، و همچنین بسیاری از کالاهای لاستیکی مانند قالب‌گیری تزریقی استفاده می‌شود.
یکی از خواص این درجه دوده، تقویت متوسط است و از این درجه برای ساخت لایه های داخلی و جداره بیرونی لاستیک، پوشش کابل، حلقه های آب بندی و … استفاده می شود. همچنین تقویت کننده متوسط برای عایق کابل لوله های داخلی و پایه های بدنه می باشد.

N330

دارای مقاومت سایشی خوب به همراه خاصیت ارتجاعی بالا می باشد و مقاوم در برابر کشش و پارگی می باشد. به طور گسترده هم در لاستیک های سنتزی(مصنوعی)  و هم در لاستیک های طبیعی کاربرد دارد و هم در     تایر ها و در وسایل مکانیکی استفاده می شود.

این نوع دوده یک کربن سیاه با ساییدگی بالا است.

تعادل خوبی از خواص مانند مقاومت در برابر سایش، هیسترزیس و ویسکوزیته می دهد. برای بسیاری از کاربردهای ترکیبی بدن در لاستیک ها و کالاهای لاستیکی استفاده می شود.

مقاومت در برابر سایش خوب، و همچنین انعطاف پذیری بالا، پردازش آسان، استحکام کششی خوب و مقاومت در برابر پارگی را ارائه می دهد. N330 برای طیف وسیعی از کاربردها هم در تایرها و هم در کالاهای مکانیکی مناسب است.

با توجه به خواص تقویتی متوسط و رو به بالا این گرید و قابلیت فرآیند و قالب‌پذیری بهینه آن، در کناره‌های لاستیکی، اجزای لاستیکی خودرو، ترکیبات پوشش‌داده‌شده و تسمه تایر استفاده می‌شود

خواص سایش و پردازش خوب. در لاستیک های مسافری در کامیون استفاده می شود

N339

مقاومت سایشی فوق العاده ای دارد. دارای ساختار بالایی می باشد و در تایر خودروهای مسافربری و وسایل مکانیکی کاربرد دارد.
این نوع دوده یک سطح متوسط و درجه ساختار بالا تحت سیاهی با ساییدگی بالا است. تعادل خوبی بین آج‌پوش و هیسترزیس ایجاد می‌کند.برای ترکیبات آج عمومی برای لاستیک های سواری و کامیون و ترکیبات بدنه برای لاستیک های کامیون خوب است.
دارای خواص سایش و اکستروژن عالی است که مشخصه کربن سیاه با ساختار بالا با فرآیند بهبود یافته است. برای آج های لاستیک های مسافرتی و کالاهای مکانیکی مناسب است.
خاصیت تقویتی و ضریب سختی بالای این گرید در کنار قابلیت پردازش عالی آن، امکان استفاده از آن را برای ساخت لایه میانی تایر فراهم می کند.
آج تایر مسافری درجه یک. پایه های موتور، لاستیک های جامد و تسمه نقاله از بهترین کاربر های این نوع دوده می باشد.

N375

این دوده از لحاظ مشخصات بسیار شبیه گرید 339 می باشد. خاصیت تقویت کنندگی و ضریب سختی بالا و قابلیت فرآیندی عالی دارد و در صنعت تایر جهت ساخت لایه های میانی تایر استفاده می شود.
این نوع دوده یک سطح متوسط، درجه ساختار پایین (به عنوان مثال، ساختار آن پایین تر از N339 است) در زیر سیاهی با سایش بالا است.

تعادل خوبی از آج و هیسترزیس می دهد. به طور عمده در ترکیبات آج لاستیک های مسافری، کامیون و کراس کانتری استفاده می شود. همچنین یک انتخاب عالی برای ترکیبات پوششی تسمه نقاله است