شرکت دوده صنعتی پارس در سال 99 با 92 درصد افزایش سود خالص مواجه شد و توانست در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت به ازای هر سهم مبلغ 130 تومان سود نقدی تقسیم کند.
بر اساس گزارش هیات مدیره سود خالص دوده صنعتی پارس در حالی به مبلغ 67 میلیارد تومان رسید که شرکت با وجود شرایط ناشی از شیوع کرونا توانست با اتخاذ راهکارهای مناسب شاهد افزایش 30 درصدی درآمد عملیاتی باشد تا درآمد حاصل از فروش شرکت به 341 میلیارد تومان برسد.
در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت که با حضور 80 درصد سهامداران به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد ، مدیرعامل شرکت دوده صنعتی پارس به ارائه گزارش هیات مدیره پرداخت. مهندس محمدی تاکید کرد: هر چند در ابتدای سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و رکود ناشی از آن خط هارد از مدار تولید خارج شداما با اتخاذ تدابیر مناسب توانستیم بار دیگر خط هارد را به مدار تولید بازگردانده و با دوخط به تولید ادامه دهیم.
وی افزود: تا پایان دوره 9 ماهه عملکرد شرکت متناسب با پیش بینی ها ادامه داشت و توانستیم طبق بودجه پیش بینی شده فعالیت داشته باشیم . به دلیل پوسیدگی تجهیزات و فیلترها نیاز به تعمیر داشت و ما از ابتدای سال برای این تجهیزات سفارش داده بودیم اما به دلیل شیوع کرونا این ارسال با تاخیر انجام شد و پس از آن در گمرک برای ترخیص این تجهیزات با تغییر قوانین مواجه شدیم که در نهایت توانستیم در بهمن ماه این تجهیزات را ترخیص کنیم.
مدیرعامل دوده صنعتی پارس با اشاره به تاثیر ناشی از این تاخیر درروند تولید شرکت گفت:در سه ماهه آخر سال گذشته خط هارد را از دست دادیم و خط سافت نیز با ظرفیت پایین به فعالیت ادامه داد زیرا نیاز به اورهال و نصب فیلترهای جدید بود.
وی با بیان اینکه در بودجه ابتدایی سود شرکت 35 میلیارد تومان پیش بینی شد که در نهایت با تحقق سود 67 میلیارد تومانی مواجه شدیم ، افزود: با وجود نیاز اساسی به اورهال و موانع موجود در سال گذشته اما به دلیل اقدامات انجام شده برای افزایش بهره وری ، کاهش بهای تمام شده به دلیل خرید به موقع مواد اولیه در بخش بازرگانی با قیمت مناسب توانستیم برنامه سودآوری را با افزایش 92 درصدی محقق کنیم.
محمدی به عرضه محصولات دوده صنعتی پارس در بوری کالا اشاره کرد و گفت: اولین شرکتی بودیم که در سال گذشته اقدام به عرضه محصولات در بورس کالا کردیم که این امر منجر به این شد که با عرضه و تقاضا قیمت محصولات ما تعیین شود و مشمول قیمت گذاری نباشیم.
وی تاکید کرد: در بازه زمانی 15 تا 27 فروردین ماه امسال اورهال اساسی در شرکت با انجام نوسازی راکتورها ، تعویض کیسه های اصلی فیلترها و تعویض لوله هایی که خوردگی بالایی داشتند، صورت گرفت که با این اقدام علاوه بر رفع گلوگاه های تولید در خطوط تولیدی شرکت مانع مهمی در بهینه سازی مصرف انرژی نیز برداشته خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: در مجموع این اقدامات باعث خواهد شد دوده صنعتی پارس در سال 1400 با روند سودآوری مناسبی حاشیه سود خالص خود را افزایش خواهد داد.در همین رابطه دوده صنعتی پارس ارتقای دانش فنی، کاهش ضریب مواد اولیه ، ورود به بازارهای جدید، افزایش توان رقابت در بازارهای داخلی و ادامه نوسازی تجهیزات را ادامه خواهد داد و در این رابطه با شرکت های دانش بنیان داخلی همکاری خواهد کرد.
در پایان مجمع عمومی عادی سالانه شرکت دوده صنعتی پارس با تصویب صوت های مالی سال مالی منتهی به اسفند ماه 99 مبلغ 130 تومان سود نقدی به ازای هر سهم میان سهامداران تقسیم شد .
همچنین شرکتهای سرمایه گذاری هامون کیش، کربن ایران، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، مهندسی فریمکوولاستیکی سهند به عنوان اعضای حقوقی جدید شرکت انتخاب شدند.